Rustig weekje in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Nugteren - WaarBenJij.nu Rustig weekje in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Nugteren - WaarBenJij.nu

Rustig weekje in Paramaribo

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Zo na al dat genieten van de afgelopen tijd, was het deze week even de tijd voor wat serieuzere zaken, zoals school en het schrijven van mijn scriptie.
Vorig weekend ben ik zelfs niet wezen stappen zodat ik zondag aan school kon gaan werken. Nou dat is me gelukt, tien uur lang achter elkaar doorgebikkeld zodat ik echt een heel eind ben gekomen met mijn scriptie. Was helemaal trots op mijzelf.
Op stage was het deze week ook weer leuk. Langzaam alles een beetje afronden nu. Want aankomende week is mijn laatste stageweek al. Woensdagmiddag ben ik mee geweest naar de begrafenis van een leerkracht van mijn school. Zij was twee weken geleden overleden. Was bijzonder om een keer mee te maken, ook gezien naar mijn scriptieonderwerp “rouwverwerking op de Surinaamse basisscholen”.
Donderdag hadden Laura en ik ons eindgesprek met een man van de EBG. Ik moest ook een verslag bij hem inleveren…was even stressen op het eind natuurlijk. En ook zijn wij bij die man nog geen één goed op tijd geweest, dus ook dit keer weer te hard fietsen om nog enigszins op tijd te komen. Daar aangekomen kan een vrouw ons melden dat de betreffende meneer er niet is en wij alleen ons verslag in moeten leveren…ook fijn dus!
Met als gevolg dat wij om 9.00 al in de stad stonden en wij een dagje lekker hebben kunnen shoppen, voor ons zelf, maar uiteraard ook voor wat souvenirs.
De dagen van het weekend waren relaxt. ’s Avonds gezellig wezen stappen, vrijdagavond naar de karaoke geweest in Broki. Heerlijk om even lekker mee te zingen op van alles en nog wat. En zaterdag was het waarschijnlijk de laatste stapavond van mij en ook van Laura. (volgende week ben ik als het goed is op trip) Wij zijn naar Zsa Zsa Zsu geweest, een discotheek die net geopend is vorige week. Was goed te doen. De jongens waar wij altijd een beetje mee optrekken tijdens het uitgaan waren er ook allemaal. Dit was dus erg gezellig. Alleen was Remi er niet, wat wel weer een minpuntje was…maar al met al was het een geslaagde laatste avond!

Mijn scholen actie is echt goed gelopen! Laura en ik hebben samen heel veel geld binnengehaald. Voor een deel van dat geld zijn we al wezen shoppen zaterdag en hebben heel veel spullen gekocht voor de school. Zoals heel veel pakken papier, tien voetballen, heel veel tennisballen, veel potloden, bordkrijtjes, veel rollen plakband. En nu zijn we nog geen eens klaar hiermee, want maandag gaan we nog even verder. Het resterende bedrag zullen wij overhandigen aan de school dinsdag. Ik hou het bedrag nog even geheim, maar volgende week zal ik het bekendmaken, als mijn school het bedrag in ontvangst heeft genomen.

Aankomende dinsdag komt mijn moeder deze kant op. Daar heb ik al erg zin in, kan ik aan haar laten zien waar ik al die tijd heb geleefd!! en ga ik naar de ralleighvallen en Galibi..

Brasa Mariska

  • 02 April 2007 - 20:38

    Bianca D:

    De tijd vliegt daar zeg, leuk dat je ma dinsdag komt zal wel gezellig worden...Nog even genieten...xx

  • 02 April 2007 - 20:58

    BiBi:

    hey hey! veel plezier met je ma strakies, maar ik ben blij dat je weer bijna terug bent hoor!! dikke kus bibi

  • 03 April 2007 - 08:55

    Tammy:

    Hey lieverd

    Geniet er nog ff van het laatste weekje. Veel plezier met je moeder. Maar ik ben wel blij hoor dat je weer terug komt!!!

    Dikke kus Tammy

  • 03 April 2007 - 11:25

    Je Zussiee:

    HeeeYY Meiss,,

    Hoe gaat het daar allemaal!!! Vandaag kom mammsie naar jou toee!! Maak er een hele leuke tijd vn met zijn alle en geniet bijna van de laatste in Suriname..
    Hier gaat alles gewoon hetzelfde zoals altijd,, Nu dat mamma weg is moeten we alles zelf thuis doen, schoonmaken das echt niet leuk maarjaa,, ik vindt het helemaal te gek dat ze naar jou toegaat!!

    Geeef mammaa een helee dikke knuffel van my& en voor jou een dikke zoen

    'kUsjesss je zUsjee xxxxxx

  • 03 April 2007 - 16:45

    Sabine:

    Hey Maris,

    Deze maanden zijn omgevlogen! Gek idee dat je volgende week alweer terugkomt.. Dat is zeker wel jammer? Of vind je het wel lekker om naar huis te gaan? Veel plezier nog met je moeder, dat is wel een leuke afsluiting.. Geniet er nog maar ff van!

    Kus Sabine

  • 03 April 2007 - 18:19

    Wendy:

    Hey girl,

    Wat is de tijd snel gegaan zeg! Ga nog lekker genieten van je laatse weekje. En onthoud maar: afscheid nemen bestaat niet...

    Dikke brasa,
    Wen

  • 11 April 2007 - 20:12

    Simone:

    Ey Skatjuh!!!!!!

    ik krijg gewoon net een sms vanuit Albina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat je hem dus gewoon nog gespot hebt op je laatste dag! ben errrrrrug benieuwd wat je daar nog allemaal over te melden heb en verder denk ik echt aan je... ben blij dat ik het (voorlopige) afscheid niet hoef te nemen naar 3 maanden, maaaaaaaaaar.... wen dr sollicitatie gaat over 2 weken in behandeling, dus volgend jaar vliegen we gewoon weer terug! :D komt helemaal goed...
    uitgaan van het positieve!
    heeeeeeeeeel veel sterkte en succes en ik spreek je snel... via de nederlandse msn :(
    gelukkig is het hier ook warm

    ik denk aan je!

    big x
    Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Het einde van mijn opleiding aan de PABO is in zicht. Nu de laatste paar maandjes nog afronden en dit ga ik doen in Paramaribo te Suriname!! Voor drie maandjes de kinderen lesgeven lekker in een warm en erg mooi land...

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 24901

Voorgaande reizen:

16 Januari 2007 - 13 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: